Your body is a reflection of your lifestyle


Cześć Kochani,

Nieustannie mówię o swojej diecie, ćwiczeniach, konieczności tych działań i o efektach. Nieustannie o tym mówię, a najlepiej mi się o tym mówi, przegryzając Alpejskie Mleczko o smaku śmietankowym. Właścicielka Enjoya jest zdecydowanie niedojrzała, niedorozwinięta i ze słomianym zapałem. Dajecie mi łopatę, sama wykopię sobie grób. Chociaż w moim przypadku lepiej by zabrzmiało: dajcie mi pełną lodówkę, sama się wpędzę do trumny. Żołądek nienawidzi mnie za to, co przeżuwam, a wątroba za to, co piję. Ludzkość  natomiast nienawidzi mnie za to, co mówię. Witajcie w moim świecie.

Przed Wami moja prywatna kulinarna ekstaza:

gojishop.pl  goji sklep
 

Jagody Goji

P1300126

Pierwsze wrażenie smakowe: „ale to słodkie”. Drugie wrażenie: „kocham słodkie!”. Kocham słodziutkie owoce Goji, ponieważ nie zawierają cukru! Dodatkowo są bez konserwantów (moje ciało kiedyś mi za to podziękuje) oraz są suszone na słońcu. 100% EKO 🙂 A ten kulinarny wynalazek pochodzi z Chin.

Owoce goji pod względem wartości odżywczych zaszeregowane są między najbardziej wartościowe owoce naszej planety.

P1300129

Jagody świetnie smakują na surowo i zaparzone w herbacie. Chętnie spróbowałabym wina bądź nalewki sporządzonej na podstawie tych jagód. 🙂

Odkryto, że jagody goji zawierają składniki pokarmowe wymienione poniżej:

–  6 podstawowych witamin
–  11 podstawowych mikroelementów
–  22 dietetyczne pierwiastki śladowe
–  18 aminokwasów
–  8 polisacharydów
–  6 monosacharydów
–  5 nienasyconych kwasów tłuszczowych (niezbędne kwasy tłuszczowe, kwas linolowy i alfa-linolowy, beta-sitosterol oraz inne sterole roślinne).
–  5 karotenoidów, w tym beta-karoten i zeaksantynę, luteinę, likopen i beta-kryptoksantynę, ksantofil
–  wiele pigmentów fenolowych
Ponadto odkryto, że jagody goji zawierają wapń (112mg/100g), potas (1.13 mg/100g), żelazo (9mg/100g), cynk (2mg/100g), selen (50 mikrogramów/100g), ryboflawinę (1.3mg/100g), witaminę c (148mg/100g).
Jagody goji zawierają także wiele roślinnych substancji chemicznych:
–   beta-karoten: 7 mg/100 gramów suszonych owoców.
–   zeaksantynę: do 200 mg/100 gramów suszonych jagód goji, do 77% wszystkich karotenoidów obecnych w wilczej jagodzie to zeaksantyna.
–   polisacharydy: do 31% wagi pulpy.

P1300131

Świetnie smakowały mi również, jako dodatek do porannego musli. A całą resztę postanowiłam przerobić na pyszny i rozgrzewający kompocik:

P1300133

Świeże, kwaśne jabłka + owoce goji + garść żurawiny + łyżka owoców jałowca oraz młody pęd sosny = PYCHOTKA I SAMO ZDROWIE! 🙂

P1300138

Został wypity, zanim zdążyłam zrobić zdjęcia :<

A tak rosną jagody:

GORĄCO POLECAM!

You may also like

22 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *